April 27, 2011

ROMANTIC PINK PURPLE LOOK TUTORIAL

Assalammualaikum kawan-kawan saya yang cantik-cantik..

Wahhhh.. Ape motif pulak puji-puji korang nie kan?? Mestilah kene puji dulu sebab koranglah antara inpirasi terbaik saya untuk terus berjaya dalam bidang tutorial nie. Alhamdulillah, ramai dah bertanye tentang mekap saya dan syukur sekali lagi sebab akhirnya bakat saya dipandang. Dua tiga menjak ni business memang kencang gak lah.. Agak tak menang tangan biler dihujung minggu..

Dan biler tengok diari, penoh untuk bulan ni dan bulan 5.. ALHAMDULILLAH!!

Untuk hari ni, saya nak kongsi tutorial yang bagi saya dah biasa orang buat dah.. Even michelle phan dan Promise Phan pun dah biasa buat. Jadi kalau korang rase-rase tutorial saya tak berape nak paham, korang tengok jer tutorial diorang keyh. [bajet ayat sedih jap]

Okeyh. Meyh usha tutorial!!

ROMANTIC PINK PURPLE LOOK TUTORIAL



Okeyh.. ni pallet yang saya guna. 120 pallet, jenama MANLY.. Kat sini ada 3 kaler jer yang saya guna. Lets go to first step!!


1. Ambik warna nombor 1, dan sapukan pada bahagian mata seperti dalam gambar. [untuk lebih jelas, sila tekan kat gambar yer]


2. Nampaknye saya terskip part untuk kaler nombor 2. So, follow jer step kat gambar nie, warna ungu tu korang sapu dulu, sapu dari luar ke dalam yer.. Ikot bentuk seperti dalam gambar. Kemudian ambik warna pink yang ditanda dengan nombor 3 tu, dan sapu pada bahagian bawah warna ungu.


3. Lupakan gel eyeliner atau liquid eyeliner. Untuk romantic look, cuma ambik eyeshadow hitam yang matte dan sapukan hingga ke hujung luar mata. Buat bentuk cat eyes. Dan untuk bawah mata, campurkan warna nombor 2 dan 3 untuk disapu di bahagian bawah mata.

rujukan---->

(rujukan untuk step nombor 4)





5. Kemudian pakai bulu mata palsu. Saya guna bulu mate jenis medium, dan bulu mata ni tak berat pun sebab handmade. Untuk gam, saya pakai jenama MAJINA... Jangan lupa kepit bulu mata dan sapu maskara untuk hasil dramatik.

SIAPPPPP!! Dan jangan lupa pakai blusher warna pink di pipi dan juga lipstick rona sama. Akhiri dengan sapuan lipgloss. So, ur romantic PINK PURPLE Look is done!! Jom tengok finishing look!!






Macam mana?? Dah ada idea untuk keluar nanti?? Dan lagi satu, saya jugak ada satu gaya shawl + snow cap.. Nanti kemudian saya buat tutorial yer.. Kita wat tutorial gerak-gerak keyh.. Lalalala~~~ Hehehehe

Penulis Malas yang Penuh Cinta dan Cita-cita Itu SAYA..........!!!!



P/s: Saya ni memang suke sangat dengan warna ungu.. Wah!! OBses sudah dengan warna ungu.. Ngeeee




7 comments:

Anonymous said...

gamb awk 3rd dr last de cam iras2 ct nurhaliza la..hehe

Sarah Naiema said...

akak pakai mekap semua nampak cantik la..^^

Suka3x..

SyieraDahhari said...

cantek! saye juge suke purple :) + pink~
kalau saye punye mata, tak taw la nak make up caner.. huhu..

Nurul Mazni Sawal said...

@Sarah Naiema: kalau sarah mekap pun mesti cantik.. cubalah dlu.

Nurul Mazni Sawal said...

@*assyiera*: tak cuba ner nak tau yunk..kenelah cuba dlu keyh.

NadiRah said...

tlong mekapkan nad raye ni...huhuhu

Nurul Mazni Sawal said...

@NadiRah: hehehe.. klu raya ke 10 boleyhlah mekapkan nad.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...