April 23, 2011

SAYA OTAKU MANGA BUKAN OTAK KU YER!

Assalammualaikum....

Korang bangga menjadi seorang die hard fan kepada sesuatu benda??

Contohnye, korang die hard fan kepada DSLR yang tengah in dan meletop-letop skang?? Atau korang die hard fan pada shawl atau mekap atau perkara-perkara lain lagi.. Macam... Macamm.....  Banyak sangat hobi yang korang boleh generate sampai korang rase obses pada sesuatu tu.

Well, pada saya korang adalah *otaku sejati. Ape tu otaku?? Otaku dalam bahasa google [sila google untuk lebih lanjut] adalah seseorang yang obses atau suke keterlaluan pada sesuatu benda atau perkara. Okeyh! Bukan psikotik atau apa-apa lagi term yang menjurus ke arah keganasan+kelucahan yer. Sila paham maksud obses tu baik-baik.

Okeyh... Bagus kalau korang dah paham. Payah jugak kalau korang tak paham. Sebab nanti tak pasal-pasal korang ingat saya nak buat entry lucah pulak. *tak sanggup weyh!!!

Macam saya sendiri, saya mengaku saya seorang otaku. Spesifiknye, saya otaku pada komik ataupun manga dari jepun dan korea. Memang dari dulu dok pergi kedai 7E, mula-mula masuk kedai duduk lama-lama depan rak buku manga tu. Hadap benda tu satu hari pun tak per. Kalau tak dapat kat 7E, saya pergi KINOKUNIYA.. Waaaaahhh!! Korang tak tahu lagi banyak tak hingat komik manga dalam tu. Sanggup ambik banyak-banyak..

Senang kata, apa-apa sahaja kedai buku kat KL ni saya masuk, asalkan ada MANGA. Kalau dulu, minat saya lebih kepada novel coz boleh bayangkan diri sendiri jadi watak dalam novel. Tapi ternyata [terbukti! hahaha] manga tu lagi seronok. Selain korang boleh berimaginasi jadi watak comel-comel tu, korang jugak boleh tengok stail pakaian diorang yang superb amazing!!

Kalau korang tak percaya, meyh saya tunjuk kat korang koleksi manga saya yang boleh mencopkan saya sebagai OTAKU MANGA.







Masih tak percaya lagi?? Saya ada satu kotak komik yang ada dalam 50+ komik...



Kalau saya kumpul komik yang wataknye comel-comel+pakwe superb amazing+pakaian terbaik. Adik lelaki saya pulak suke kumpul komik bersiri. Semuanye terbitan GEMPAK STARZ yang beribu pejabat kat BANDAR TASIK SELATAN. Owh!! Sangat dekat dengan kediaman kami yer. Hehehehe
Antara mangaka Malaysia fav saya adalah BEN, KAORU dan jugak _ _ _ _ _ _ [saper name pelukis charamel theater tu yer??] dan ade sorang lagi yang melukis seakan-akan watak-watak lukisan BEN. Ben dah resigned tau dari GEMPAK STARZ.. Rindu sangat karya dia.. Waaaaa~~ 

Itu jerlah. Bubye~~

Penulis Malas yang Penuh Cinta dan Cita-Cita itu SAYAAAAA........!!!!



P/s: Korang otaku ape pulak?? Tapi saya konpem korang lagi banyak koleksi komik dari saya. Ye dok??? Hahahaha

10 comments:

nur anis said...

banyaknya komik..ni memang betul-betul peminat komik ni..

Anonymous said...

best tau baca tu semua..saya x minat sgt tp baca yg adik punya...enjoy kan..hehe

Nurul Mazni Sawal said...

nur anis : memang minat sangat-sangat nie.. hehehe

Nurul Mazni Sawal said...

zOeY zAu YaH: klu adik ade beli gak, baca jer.. mmg sonok bace.. konpem lepas tu nak beli lagi.. hehehe

Bulan Purnama said...

bnyaknye komikkk .. bp nak pinjammmmm .. :P

Nurul Mazni Sawal said...

Bulan Purnama: bp kene beli sendiri.. hehehee.. pinjam2 nanti hilang.. sayang wooo~

Si Pelangi said...

wah..byk ni..b0le geng dgn akk..kt umh akk pn ade 1 k0tak..:) hihi...

Nurul Mazni Sawal said...

@cda: hehehe.. boleyh2.. kite geng hantu komik keyh.. ngee

Unknown said...

nak pinjam komik Le.Gardenie yang 1 boleh . hahhaha ... best kan :)

Muhammad Hafiz Hamizan said...

Aq ni just otaku pada anime,video game dan favorite akak ni iaitu "manga"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...