March 23, 2011

Sediakan Tisu Dulu Sebelum Baca

Assalammualaikum......

Haiiiiii... Mula-mula sekali nak cakap "TAHNIAH!!!!" kepada bekas-bekas pelajar SPM [Sijil Penampar Mak! Eyh~~ Sijil Pelajaran Malaysia] yang telah mengambil keputusan peperiksaan mereka pada hari nie. Sambil-sambil kita cakap tahniah kepada yang telah berjaya... Janganlah korang lupakan yang kurang berjaya nie. Contohnye saya~ Tahun biler pulak aku SPM tah..

Kita kenalah bagi semangat yang membara buat bakal-bakal pewaris bangsa kita nie untuk maju selangkah ke hadapan walaupun result SPM diorang ciput cam NASI LEMAK KAT KL saya nie haaaaa time dolu-dolu.... Ciput tak bermakna usaha korang untuk berjaya pun ciput gak keyh.

Cakap pasal orang diri sendiri pun jangan lupakan. Jadikan ini pengajaran yer nurul mazni.. Yerlah. Seperti yang korang tahu [pada saper-saper yang baca blog ni lah kan].. Saya ada tagline baru setiap kali lepas taip entry yakni PENULIS MALAS YANG PENUH CINTA DAN CITA-CITA ITU SAYAAAAAA.....

Impak dari tagline tersebut, tiba-tiba ada follower yang telah meng'unfollow' blog saya.. Sedih bila jadi macam tu tau. Kenape yer?? Adakah sebab blog saya tak menarik dan tak terbang sana terbang sini [gadjet cute-cutelah tu maksudnye]

Ataupun awak yang sorang nie jenis follower yang "I dah follow u, follow i balik yer!!".. Jadi, bila saya tak follow dia balik, dia pun meng'unfollow' saya semula sebagai balasan tak follow blog dia. Alahai sayang saya.. Janganlah begitu. Follow memfollow ni kita tak leyh paksa. Begitu juga bila awak meng'unfollow' saya. Saya tak boleh paksa awak, "eyh! Janganlah tak follow saya.. Nanti saya nangis awak suke??"

Cuma terkilan sebab saya baru nak raikan follower dah meningkat jadi angka 4200..!!!![popular giler blog aku!!] Bukanlah! Buanglah satu 0 kat belakang 4200... Wuuuuuuu~~ 420 tau!! Tapi sekarang dah jadi 419...


Kenapa?? Kenapa?? Kenapa??? Kalau korang sendiri mesti sedih kan?? Maaflah kalau teremo lebih kan.. Tapi tak per~ Saya janji, walaupun tagline saya nampakkan saya macam pemalas, tapi saya rajin. Saya akan cuba balas blogwalking korang pada saper-saper yang tinggal link kat shoutox, komen entry korang, jadi follower korang kalau saya nak[tak leyh PAKSA]... Insya Allah.

Korang kan dah susah-susah datang. Ada tu datang dari Alexandria lah, London lah, Amerika lah.. Jauh tu.. Belum campur lagi blogger Malaysia sendiri. Uish.. Hebat-hebat [sambil tepuk tangan ala-ala 'Syabas bette] blog nie. Menyatukan ukhwah! Saya akan cuba. Mungkin kalau sebelum nie, Jumaat, Sabtu dan Ahad adalah hari blogwalking. Saya akan tambah hari-hari kerja jugak kalau sempat.

Setakat ini, itu sahaja luahan hati saya yang saya nak korang baca. Jangan lupa!! Nanti rajin-rajin, tengoklah VIDEO SAYA yer.. Tutorial mekap saya tu.. Untuk korang jugak!!!

Penulis Malas Yang Penuh Cinta dan Cita-cita Itu SAYAAAA....


P/s: Lepas ni tukar tagline tu kepada PENULIS SUPERB RAJIN YANG PENUH IMPIAN DAN ANGAN-ANGAN BUKAN SAYAAAAA lah pulak.. hahahhaha...
Amacam?? Sedih tak entry nie??? Hahahahaha~~~

6 comments:

... said...

haha sedey sgt au...adoi....huhu

Lalalatif said...

jgn la sedih2 yunk...
sorg unfollow...
ramai lagi yg tetap follow dan akan follow...
like me...
even awk xfollow sy pun, sy ttp follow awk...sbb nak follow tutorial make up awk 2..ngeee..:-)

Nurul Mazni Sawal said...

farhana jainal: hehehhehehe.. sedih tol an??

Nurul Mazni Sawal said...

Lala Latif : hahaha.. terkena diriku~ nanti sy follow yer.. ngee

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

biase la tu dear..adat blogging..sis pun slalu kena camtu..orang unfolo balik..but its ok..itu hak diowg..jgn cedey2 k..ramai lg bakal jd folower u =)

Nurul Mazni Sawal said...

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid: tulah kak.. betul akak ckp tu.. kite tak leyh nk pksa org follow kite.. tapi biler ade yg buat cm tu, cm sedih kejaplah kan... hehehe.. tapi lepas tu oke balik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...