December 26, 2010

SAJIAN....... KEBAHAGIAANNNNNN

 *Gambar sekadar tatapan
(Yeahhh. dpt upload gambar! upload on 26/12/2010)
Assalamualaikum warahmatullah hiwabarokatuh kawan2 yang sedang on9 dan mungkin juga sedang meng"update" blog seperti saya.

Sebelom tu saya mintak korang bayangkan lah korang dengan kapel korang, tak pown korang bayangkan sepasang kekasih keyh. P/s: jgn bayang bukan2 sudah~~ (ini terjadi sebab tak leyh nk upload gambar. Cedih!!)

Teruskan cerita, paling senang baik saya teros terang jer. Tak derlah terbelit lidah ni nak cerita. Tadi saya dan mak dengan dua orang adik lelaki saya pergi Low Yat coz nak survey CPU. CPU PC umah saya ni dah rosak yang amat dikerjakan dua orang adik saya yang bijak lagi pandai nie. HEBAT!!

Bla, bla, bla..... Time balik~ Kitaorng decide balik gune monorel sebab malas nak jalan. Tambah lagi keadaan jalan nak ke LRT Hang Tuah tu dalam keadaan "sedang dibaiki"... Maybe nak wat eskelator kot. Senang sket nak jalan. Hak3~ (nampak sangat pemalasnye sy nie!)

Oke2. Siyes keyh! Time nak tunggu monorel datang, kitaorang pun wat lah apa yang boleyh dibuat. Ada yang berborak, ambik gambar syok sendiri, photoshoot segala apa semua. Tiba-tiba entah macam mana dalam banyak-banyak manusia yang ada kat monorel IMBI tu, secara tak sengaja mata ni terpaku pada aksi "panas" belangkas nie. Aigoooo!! Dah melekat cam tak boleyh pisah dah weyh!! Berbulu betol mata yang tengok nie.

Si gugurl pelok pinggang si boboy, si boboy pelok pinggang si gugurl. Pastu main cium-cium pipi pulak. Alahai~~ Ape dah seploh tahun tak jumpe ker macam tu lagak dan aksi yang dipamerkan??? Korang tau, THE BEST DAMN THING ABOUT DAT COUPLE, THE GUGURL WEAR "TUDUNG"!!!!!!

Yessssss~~~ Sangat-sangat memalukan kaum perempuan yang bertudung sehingga kawan saya mengeluarkan statement "patotlah ada setengah orang streotype pasal dak pakai tudung nie. Diorang jaat"!

Ya ALLAH! Sampai begitu sekali streotype nya pandangan orang ramai mengenai perempuan bertudung. Tapi bukan semuanya begitu, hanya segelintir sahaja yang menjadikan tudung sebagai "pelindung wajah syaitan" diorang nie. Rasanya bukan takat wajah, malah sikap dan tingkah laku pun tak selari dengan tudung yang dipakai. Nauzubillah!!

Saya bukanlah baik mana pown, tapi sekurang-kurangnye hormatlah orang disekeliling. Bukan dunia ni ada diorang dua orang jer. Dan tadi saya hampir dapat snap gambar mereka berpelukan. Tapi disebabkan sedikit kecuaian, iaitu saya terlupa tutup flash dan adik saya yang tiba-tiba bergerak, menyebabkan gambar itu tak jadi diambil. Nasib baik "belangkas" tu tak perasan.

Akibat rasa kembang tekak dan geli mata menengok aksi terlampau tersebut, kitaorang decide untuk jalan sahaja ke LRT Hang Tuah. Tak perlah tiket monorel tu burn sekali pown, asalkan mata ni selamat dari menikmati "SAJIAN KEBAHAGIAAN" tersebot~~!!

Sekadar pinjam tagline maggi coz SAJIAN bermaksod sajian mata kami, KEBAHAGIAAN pula buat mereka. Tapi KEBAHAGIAAN MENUJU NERAKA....

Sekadar bingkisan, kalau sekarang kita yang mempunyai kekasih ni dah gayanya macam tu, nanti after kawin, apa lagi yang tinggal?? Hakikatnya CINTA KEPADA ALLAH itu lebih hakiki, lebih ikhlas, dan lebih besar harganya berbanding CINTA DUNIA.

Wassalam......

1 comment:

نورول فريده said...

tu bf sy hahah . taylor lautnerrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...