June 17, 2010

KETAKUTAN KU!!!

Selamat Petang...!! Lepas penat jalan2 petang kat blog korang, saya rasa nak post pasal sesuatulah pulak...
Pasal apa yer????
Urmmm..Korang pernah ada ketakutan yang melampau tak terhadap sesuatu benda??
Lebih kurang macam phobia??
Tak der?? Korang sure??
Urm...... Saya ada!!
Ianya bermula bila saya masuk kolej and duduk kat asrama, saya jumpa banyak orang dengan macam-macam ragam....


Ada dua orang kawan saya yang sangat takutkan petir.. Setiap kali petir memancar jer, sorang tutup muka dengan bantal, sorang lagi cepat-cepat lari ke arah saya.. Saya pulak?? Juz gelak jer tengok gelagat diorang.. Kelakar!! Hehehehe..


Lagi satu, korang suka tak fikir bukan-bukan??
Oppp3!!!! Bukan fikir bukan-bukan yang biru@kuning tu eyhhhh... Tapi selalu prasangka buruk..
Mesti pernah kan.....


Saya pernah jugak macam tu. Ini bukan phobia.. Tapi sebenarnye lebih kepada mind set saya yang tak boleh nak ubah ni...
Saya selalu fikir bukan-bukan tentang sesuatu benda.. [kan dh ckp tadi..bukan fkir bukan2 yg lain tu..ish3!!]
Okelah..Saya bagi clear lagi.... Benda-benda yang akan buat prasangka saya maximum sampai takat beku adalah:


1. JEJANTAS


Jejantas yang dibawahnya jalan raya besar. Saya akan berprasangka buruk bila di tengah-tengah jejantas, saya fikir yang jejantas akan runtuh dan saya terjatuh ke bawah. Cukup takut sampai terketar jugak kaki saya bila lalu jejantas...


2. TOILET DUDUK
*P/s: takder gmbar untuk toilet duduk..Korang bayang sendirilah :)


Ini paling haru. Dulu tahun biler tah, lupa dah. Saya tengok cerita Snake On A Plane. Ada satu scene dalam cerita ni yang mana sorang lelaki tengah melepaskan hajatnye di atas TANDAS DUDUK dan kena patuk dengan ular.
Woooo!! Saya betul-betul takut. Sampai sekarang terbayang-bayang tiap kali lepas hajat guna TANDAS DUDUK, kalaulah betul-betul ada ular dari lubang saliran, memang nayalah... Tapi tak der pulak saya tak guna langsung tandas duduk tu.. Sebab itu yang ada dalam bilik saya. Baik guna je walaupun takut-takut..Huh!!


3. BAWAH KATIL
errrrr....Adalah macam nie..


Tag before ni pernah tanya benda yang paling saya takut and ada sorang blogger tanya saya naper saya takut BAWAH KATIL??? Jawapannya... Korang pernah tak tengok cerita hantu, yang hantunya kuar dari bawah katil tu?? Lagi pulak hantu yang saya takut (Cik Sopan) pulak yang berlakon. Lagi gilerlah saya menjerit!!!
Warggghhhh!!! Saya memang takut giler bawah katil.. Heheheeh..


Rasanya tu jer kot benda-benda yang saya takut berserta reason yang agak pelik jugaklah.. Pelik ker??? Hurm...Korang nilailah sendiri tahap ketakutan saya.. Korang pulak macam mana??


Little Love Always: FIRSYA MELISSA
P/s: Rasa lega pulak biler dapat kongsi benda yang buat saya takut... Hehehee

6 comments:

Helmet Putih said...

Aku plak kalu naik bangunan tinggi2 selalu terfikir macam mana kalau lantai tu tiba2 roboh ker...sama la macam kes jejantas tu...

Nurul Mazni Sawal said...

hehehe..apa nak buat..kita kdg2 selalu fkir macam tu..~tah paper jer.

Wanie said...

takot sgt ke?bkn fobia ke 2?huhu

Nurul Mazni Sawal said...

erk!! kira fobia gak eyh??heheheh~entahlah!

nisa said...

kak nisa fobia dan takut tahap otomen ngan ular..masa peknen dulu dah penah berdepan dgn ular, ada sekali dlm toilet msa tngah lepas hajat, tngok ulat dok belingkar kt lantai bilik air, dan terbaru baby kak nisa hampir kena belit dgn ular..ya allah, memg takut betullah..

Nurul Mazni Sawal said...

wah!!tu mmg kejadian yg kira haru gak tu kak..
alhamdulillah tak der apa2 kan..
rumah akak tu mmg banyak ular ker??
panggil perhilitan lah kak..
bahaya kalau cm tu~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...