May 16, 2010

Saya tak Nak dah Ingat Cerita Sabtu hari tu...

Hai!!!
grrr...balik kg lah sumer~
tak dpt nk update paper pun kat blog..cm ner nak update..dah kat kg tak der line internet...
ngeeee..nama jer ada broadband.tapi still nothing for me kalau balik kg belah ayah...
kat situ line maxis sgt teruk..
*sy mohon pada orang2 kat maxis tu, tlonglah buat kerja anda..upgrade cepat2 kawasan-kawasan kampung macam tu..~~~hehehe

tapi kalau balik kampung belah mak, insyaALLAH 24 jam leh nmpak saya on9!!!! sebab kat situ ada internet..WiFi lagi..
tu sebab saya suke sangatttttttttttttttttttttt balik kampung belah mak.. [ngeee..nmpak sgt tak suke balik kampung belah ayah..upssss!!!!]
dua2 pun saya suke balik lah....takkan lah saya berat sebelah sangat kan???tak baik tau tu..
jangan contohi saya yer kawan-kawan??? ngeeee

Photobucket
*Mekap cam ni sebb ada kenduri..mlm2 pun mau mekap ke??ngee

oklah... actually ayah kata kitaorang satu family kena balik kampung sabtu nie sebab adik ayah buat kenduri kesyukuran.
reason nyer anak lelaki dia berjaya grad.alhamdulillah!!
so, kitaorang bergerak balik dalam kul 1petang macam tu... ya ALLAH!!! dah lah panas...bersempit-sempit pulak dalam kereta dengan bilangan 3 orang yg duduk di bahagian belakang termasuk saya..
tau kenapa saya kata sempit??? sebab 2 orang adik lelaki saya dah besar..dada masing-masing bidang..tambah pulak saya [yg adik sy kata punggung besar, sy balaz balik kat dia, "punggung besarlah senang bersalin*!!] lagilah bertambah sempitnya!!!

berpeluh-peluh dibuatnye dalam kereta Wira tahun 2001 tu...ngeee..hampir 9 tahun usia kereta tu rupanyer..blum tambah lagi usia pembuatan kereta tu...agak2 adalah dalam 11 tahun kot usia kereta tua tu... [dont talk bad about that car, mazni~nnti dia merajuk!!oke2....]
macam biasa, saya kalau naik kereta, tak tahu kenapa.........mata ni senang-senang jer tertutup..

tertido lah saya sepanjang jalan ke NEGERI SEMBILAN tu... owh!!kampung halamanku..ngeeeee
sedap-sedap melayan mimpi di dalam kepanasan kereta wira 9 tahun tu, tiba-tiba saya dikejutkan dengan bunyi cam terlanggar sesuatu yang keras!!!
owh~~tidak!!! ayah saya dah tergeser kereta orang....macam mana nie????
jadinyer, orang yg keretanya tergeser tu mintaklah ayah saya ke tepi.. ayah saya berhenti, ayah saya keluar, orang tu pun keluar, berbincang..
tapi tak pasti diorang bincang apa, sebab saya dalam kereta. saya tengok orang tu cm marah, ayah sy bukak dompet dia pulak..taktaulah tunjuk apa.. [tunjuk kad polis dia kot..ngeee]

lepas tu ayah saya naik kereta dan teruskan perjalanan..dat time semua macam dah tak der mood sebab ayah salahkan kami coz tidur..
mmg silap kami gaklah tidur, tapi saya tak boleh terima biler ayah cakap yg adik saya yang duduk tengah tinggi sangat..!!
ngeee~adik mmg tinggi pun ayah..dah kereta kita kecik kan??nak wat cm ner??
satu lagi masalah ayah, ayah menghidap Glaukoma, so mata kanan ayah tak berapa terang, senang kata tak berapa nampak..
tergeser kereta tu pulak ayah kata sebab dia nak masuk kanan.. sebenarnyer saya tak berapa paham coz sy kan terlelap..so tak tau lah macam mana benda tu jadi..
[mintak maaf ayah coz terlelap, ngantok sgt]

tapi ada benda yang buat saya sebak sebenarnye... saya ternampak mak sy kesat mata dia dengan tisu..
ngee..mak sy nangis..~sy tau mak sy susah sket nak nangis..tapi kali nie, mak saya nangis sebab perkara yang berlaku tu...
waaaa.......tiba-tiba saya pun sebak sama~

tapi kejadian tu saya lupakan dengan cepat. tak mo ingat dah!!!
harapan saya, semoga perkara macam tu tak jadi lagi...
pssssttt!! [sy bukan tak leh drive..tpi ayah saya, jgnkan hidup enjin, sentuh stereng pun blum tntu sy boleh]
ngeee.....~~

Photobucket
*Adik no 2 sy-ngeee~baru habis matrik~nyibuk kat umah dengan sy nie

Photobucket
*adik no 3 saya..susah nk ambik gmbar dia..kali ni senang pulak..ngeee

2 comments:

FCUTEAM said...

^__^ ... tak dapat update blog ke? ^__^

Nurul Mazni Sawal said...

yup aiz..
tak dpt update blog sebenarnyer...ngee
lama kat kg, tak leh nk update paper~sib baik balik cepat..
ngee..thx for the komen tau!!!!
[happy nie!!]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...