May 3, 2010

HaRi Yang InDah Buat SAYA!!

Haiiiiii................semua??? [semua ker??hehehe..macam ramai pulak yang baca blog saya nie..]
tapi tu tak penting..yang penting hari ini saya bangun dengan semangat untuk menulis sesuatu di blog saya yang tercinta ini [owh!!susahnyer untuk menaip perkataan dengan penuh bila dah terbiasa taip singkatan] * tips ini saya dapat dari seorang blogger otai yang dah berjaya. hehhehee... tak perlah...saya pun masih baru, dan masih mencuba meningkatkan pengusaan saya dalam bidang blog ini... yeah!!! ganbatte ne, mazni!!

Hari ini... saya bangun lambat sikit sebab semalam saya tido lambat. pkul 3 pagi macam tu baru saya lelap. nasib lah bangun lambat hari ni kan.. :P
tu pun semua sebb semangat saya untuk menjadi blogger sejati... kenapa??? saya pun tak tau sebabnyer.. tapi yang pasti saya tak nak sia-siakan bakat yang saya miliki sejak dlu lagi. kalau dulu, saya tak berjaya menghantar naskhah cerpen saya ke mana-mana pihak penerbitan, kini saya kembangkan bakat saya ke blog kesayangan saya ini. di sinilah curahan isi hati saya mengenai sekeliling, saya muntahkan buat bacaan blogger2 setia.

wahhhhhhhhhhhhhh................!!!!panjangnya mukadimah hari nie. bukan selalu kan?? heheh...
baiklah..hari ni saya mulakan hari dengan bangun pagi2, n minum air masak. petua orang-orang tua untuk awet muda katanye. saya pun dah terbiasa sebb selalunyer biler bangun pagi, saya akan rasa haus sesangat. tapi satu lagi kena ingat, sebelum tido mlmnyer, kenalah gosok gigi baru leh minum air pagi tu. sebbnyer kwn saya kata, kalau tak gosok gigi, pagi tu pulak minum air, kiranye kita minum kuman-kuman tak elok sekali...hiyewwww!!!!

lepas tu mata ni berat balik, so saya pun sambunglah tidur yang tertangguh tu. [ish3..] saya terjaga dlm sekitar kul 12 tengahari cm tu, biler adik saya yang terakhir sekali nak pergi sekolah. macam biasa, bangun2 terus masuk bilik air, sanggul rambut dan mandi. sebelum tu pakai lulur dari Ratu Sari, Buah Manjakani dlu..buat hilang daki. hahahhahahh...tapi sebelum semua-semua ni, pagi2 lagi saya dah dapat panggilan dari mak cik yang mengatakan pesanan saya untuk Jusmate5 akan dapat rabu nie.. yeay!!!saya suke sangat..~berjaya jugak!!

lepas tu baru mandi dan basuh muka dengan set penjagaan muka Sendayu Tinggi..wah!!! dah siap2 mandi sumer, pakai baju, jengah dapur pulak, bukak tdung saji. urmmm!!tak der apa-apa yang menarik. tiba-tiba!!!!!!!!!!!!!!!!!
ternampak sesuatu yang menarik di dalam plastik merah. bukak......dan ada nasi lemak! yeah~nasi lemak di tengah hari.. selalunyer cm tulah hari-hari..gemuklah saya dibuatnyer lepas nie... bukan gemuk, tapi makin gemuk!!!! owh tidak!!! macam mana nie?? agak2 boleh ke tukar habit macam ni untuk masa-masa akan datang?? urm.....fkir-fkir... [hanya Tuhan yang tahu; jwapan cover]

siap buat semua nya, masuk bilik, saya terpandang majalah InTrend yang tak sempat saya habiskan bacaanya semalam. suke sesangat lh suke tengok cover girl majalah InTrend yang menggabungkan 5 celebrity menawan dan anggun yang juga bergelar ibu. cantik!!! mereka pakai pakaian berwarna biru dan nampak cntik sangat terutama sekali Nora Danish dan Sari Yanti. saya suke Nora Danish sebb dia petite, muke mcm anak patung. Sari Yanti pulak sebb dia nmpak cute walaupun pregnant. yang paling cntik n vogue tentulah Rozita Che Wan [pssstt.....! saya jeles dengan cutting dia~!!macam mana dia jaga?] lalalala...
dalam membelek2 majalah InTrend ni, ada beberapa artikel yang menarik perhatian saya dan saya telah highlight kannya. mmg sangat menarik n saya teringin juga mengupasnya dari pandangan saya sendri.. tapi bukan hari nie, mungkin hari lain~

rasanyer smpai sini jerlah saya mengarang untuk hari nie. saya nk kira hari jap!
owh tidak!!!khamis ni [6.5.2010] adalah kertas terakhir yang saya kena duduki. tapi saya tak buat persiapan pun??!! hehehe..rilex jer.nnti saya baca bku..
apa-apa pun doakan yang saya mampu buat yang terbaik. insya ALLAH!! bye semua..
sayonara!!! ketemu lagi di lain lembaran.
muaaaahhhhhhhhhhhhh...x0xo!!

4 comments:

Anonymous said...

happy betol dye..ingtkn dpt jmpe buah hati baru upenye sbb dpt mkn nsi lemak jerk..hehe ;)
bnyk btol maz pkai ramuan2 n rempah ratus kt badan..perghh..totally jaga la maz niey..keep it up ! :) ~apple~

Nurul Mazni Sawal said...

rempah ratus???word yg best!! suke~~!!
tak derlah indah mana..tapi maz suke sgt2 hari2 maz..tak taulah lepas ni best ker tak..hahaha
thx btw~

Anonymous said...

most wecum dear ;)
btw u shud chnge ur profile song 'today was a fairytale' coz it seems like in stuck n not playing properly..juz change another url wif da same song..

Nurul Mazni Sawal said...

urm...mybe coz line kat tempat alya prob kot..dat y dat song stuck~but, oke..im trying to change it..tunggu keyh..
n check it alwayz..i will update new song, hot in radio in current n new story also!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...