May 4, 2010

Long Distance L♥ve !!!


Salam!!
hari ni lambat sikit post cerita baru.. puncanya lambat on9.. hehehe..
first of all, nk ucap thx banyak-banyak pada sesiapa yang komen kat facebook saya tentang blog saya nie. ada yang menyokong, ada juga yang membangkang... saya terima semuanya dengan hati terbuka sebb inilah perjalanan seorang amatur macam saya ini untuk menjadi blogger sejati [cewaaahhhh!!!] ada jatuh dan bangunnya.. terima kasih sekali lagi.

ok! hari ni topik yang saya nk kupas ni mungkin dah terbiasa kita dengar di kalangan remaja-remaja kita sekarang ini. ada yang berjaya membawanya hingga ke satu tahap yang membahagiakan kedua belah pihak, malah ada juga yang terpksa melepaskannya. agak2 apa benda yg saya nk smpaikan ni yer???

CINTA JARAK JAUH... saya pasti ramai yg pernah mengalami keadaan seperti ini.. malah ada juga di kalangan teman2 saya sendri yang sedang mengalaminya. saya?? pernah juga mengalaminya. tapi sudah lama..mungkin agak2 ingat lupa tentang perasaan masa tu.. tapi saya bleh buat rumusan sikit dari apa yg sedang kawan2 saya alami.

saya namakan mereka sebagai A dan B. kedua2 nya kwan baik yg sgt saya sayangi.

A... kwan sejak sekolh rendah saya hinggalah ke sekolah menengah. dia seorang yg cntik. sarunglah baju apa pun ke tubuh dia, pasti sgt sesuai. dan dialah idola saya dalam berfesyen. kerana dia jugalah saya mengubah fesyen saya. orang kata iras mukanye seperti Marsya Milan London. padahal saya yang rapat dengannya pun tak pernah perasan perkara tu.. choppp!!! bukan ini yg saya nk citerkan... ini cuma pengenalannya jer...

okay..straight to the point. A kenal sorang lelaki ni yg juga saya kenal di sekolah menengah. yg saya tau, personaliti lelaki itu yang menarik minat kwn saya ni padahal ikutkan dia meluat dengan lelaki tu. [hahahhaha....suke gak akhirnya] mungkin dah jodoh masa tu kan..

hubungan diorang berlgsung selama 4 tahun. hampir 4 tahun~ berjauhan mungkin menyebabkan mereka tidak dpt memahami satu sama lain. sorang di selatan, dan seorang lagi di Timur... personaliti kedua2 nya pula sgt menarik dan tidak hairan kalau mendengar yang disitu ada teman lain, disini ada teman lain.. lumrah manusia tidak ingin keseorangan. tapi yang paling sadis saya rasakan biler kwn saya kata dalam satu hari hanya ada satu msg jer yang dihantar. SATU MESEJ sahaja????ckup ker untuk menyatakan rasa rindu yang menyala2 cm api tu???

itulah mungkin kerana masing2 jauh. dan terlalu lama menjalin cinta... boleh ke kedua2 sebb ni dijadikan punca atau sebb mengapa perpisahan harus terjadi???
saya tak kta kawan saya sudah berpisah dengan lelaki tu... tapi dia ada kata, dia sedang memikirkannya. dan saya yakin kwn saya berhak dpt yang lebih baik dari itu. whooaaa3!! saya bukan kata lelaki tu tak baik okay..

jgn salah paham. tapi mungkin masa bercinta tu, usia msing2 muda lagi.. dan jarak antara kedua nya pun tidaklah jauh mana kerana tinggal dalam satu perumahan jer. tapi kini jarak menjadi halangan. seakan ada jurang pemisah yg besar di antaranya. saya berharap mereka mencri jalan penyelesaian yang baik dan sudah tentu2 saya mengharapkan yang terbaik untuk kwn saya juga.


B...... kwan yg baru saya kenal ketika di kolej. dia lah kwan kelas, kwan rumah dan partner in crime saya.. hehehehehe.... kalau ponteng kelas sama2, g mkn sama2... [sy syg dia! jgn berani usik dia!]

okay2... dia saya kategorikan sebagai gadis yang menarik perhatian juga. cntik dan pakai apa pun sesuai. dia baru sahaja menjalin cinta dengan seorang lelaki yang berasal dari Timur manakala dia pulak berasal dari kota yang penuh pancaroba ini. [wah!!!! KL jer]

perkenalan mereka bermula di PLKN. tak berapa pasti sangat mcm mna ia berlaku, tapi awal tahun ini or hujung tahun lepas, diorang dah declare. seronok tengok org bercinta~~~[padahal dalm hati..waaaa..sy nk teman gak :( tiba2 terngiang2 jer lagu Inilah Cinta-Akim AF, sayu2..]

boleh kata hari2 diorang mesej...melepas rindu.. yerlah..nk tengok depan2 tak dpt.. hanya itulah yg dpt menghubungkan diorang. kdg2 on9 n webcam untuk tengok wajah masing2. alahai~ sweetnyer!! geram tul saya..

tapi kdg2 saya kesian gak, biler kwn saya tu rndu sangat n dia beritahu, apa jer yg saya leh ckp,---- "sabar jerlah" [dah selalu ckp, agknye dia pun muak]
hahahaha... tapi saya selalu pesan kat dia, yang penting kepercayaan dan kepercayaan antara satu sama lain. biasanya kalau dah sayang nie, kekasih ckp apa pun kita percaya. dan sy pesan juga, saya tekankn perkara ni pada dia, "JANGAN SESEKALI PERCAYA 120% PADA KEKASIH KITA"...

bukn mksudnya saya kata tak payah percaya langsung... tapi janganlah terlalu menaruh kepercayaan yg tinggi sampai apa jer yg org tu kata, turut jer.. tak bangkang skit pun. silap haribulan bila yang disayangi tinggalkan kita, tak derlah kita frust menonggeng2 sangat. :)

yang penting, saya doakan yang terbaik untuk kedua2 nya..semoga ada jodoh di antara kalian berdua. insya allah selagi kita bersandar pada ALLAH dalam mencri jodoh kita, di samping tu kita berusaha, Insya ALLAH, DIA takkan menghampakn kita.

akhir kata, semoga bertemu lagi di lain lembaran yer. exm dah dekat nie. saya masih ag mencari2 semangat saya yang hilang tu.. [cepat2 lh dtg semangatku!!!urghhhh...!]

x0x0....!!!saya sayang semua!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...