May 25, 2010

Baby Sitter Diary-Second Day



SELAMAT PETANG!!! semuaaaaa.............. [semua ker???uiksss!!]
hehehe...
Hari ni sambung untuk diary hari ke 2 sebagai baby sitter tak bergaji tapi ikhlas kerana ketomelannya yang terlampau sangat-sangat..


Sebenarnye sajer jer duduk kat kampung saya ni di Negeri Sembilan selama seminggu... Kebetulan mak cik baru dapat baby yang sekarang dah berumur 2bulan....
Kalau tak ingat pasal citer baby nie, cuba check entry nie Mikael Ziqri


Hari ni saya terbangun lambat sikit sebab tengok muvie Yes Man sampai pukul 2 pagi...termasuklah mak cik saya yang tak pergi keje hari ni sebab MC.




Nak jadi cerita, saya, adik n mak cik...semua bangun lambat.. So, tak der saper yang teman Mika pagi2...
Nenek jer yang teman karenahnya pagi-pagi....


Saya terjaga dari tido pun sebab dengar budak kecik ni menangis..Nak tak nak, kenalah bangun jugak.
Kesian nenek sebab nenek nak buat keje kat dapur....
Siap-siap mandi, saya pulak main dengan dia....


*Playing time~~


Susah jugak jaga baby nie kan..???
Bila orang suruh tido, dia tak mo pulak...
Lagi best kita yang tepuk dia, tapi kita yang pulak terlelap..dia dok tergelak-gelak sampai tersedu..ngee~~


Satu lgi cara saya nk buat dia tido, saya biarkan dia:
1. Berjaga...
2. Tengok televisyen
3. Saya buat dia gelak..

Biler dah buat semua ni, sure dia penat... N mulalah lepas tu dia mengantuk... Lagilah senang dia nak tido kan??
Tapi akibatnya saya pun mengantuk sekalilah..HAHAAHHAHA


PERKARA YANG SAYA BELAJAR TENTANG MIKA HARI NIE:
1. Dia kalau tido, asyik terkejut-kejut and perlu dibuai@ditepuk selalu
2. Dia suke dengar lagu rupanyer...!!!hehehehehehe... Tu yang saya selalu pasang lagu bagi dia dengar...
3. Dia suke main air liur...Sampai basah-basah baju yang dia pakai.. haishhhh budak sorang nie.


Owh!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hari nie kan seperti yg diminta hari tu kat nenek sy, hari ni nenek tunaikan permintaan sy.. Nenek buatkan KUIH BADAK BERENDAM yang selama ni saya kempunan sangat nk makan...!!!!
wargghhhhh!!! rasa mau jerit...!!!!
Sedap-sedap~~~


*Walaupun rupa kuih ni tak menarik..tapi yg penting rasa nyer SEDAP!!!




Okelah..Sampai hari nie jer..
Baby tengah tido..Kena perhati dia selalu... Takut dia terjaga...
Baby perlukan tido yang cukup untuk membesar... kang terbantut, sy pulak yg kena!!hak3!!!


*Tido jugak Mika..fuhhhh~~




Salam syg dari FIRSYA MELISSA
muaxxxxx!!!!
x0x0~~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...