May 31, 2009

Jalan Cinta Firsya Melissa

tak tersangka punyerlah lama tak jatuh cinta, akhirnya hati ni terbukak gak untuk jatuh cinta lagi...
setelah agk lama kisah2 cinta terpendam jauh dari lubuk hati ni...Kli ni ia kembali berbunga untuk mencipta satu lagi momen2 indah dlm aksara hidup ini...

ermmmmm...mcam mana nak mulakan kish yang indah ni yer???tak perlu ayat bunga2..cuma sepatah kata pembukaan untuk menggambarkan hati ku yang sedang berbunga2 nie..

heheheh...cinta tu memang indah..lagi indah kalau cinta tu berbalz..
tapi, jln2 cinta tu tak semestinya seindah khabar..tambah skit biler cinta tu cuma bertepuk sebelah tangan...ksih yang mula berputik2, tak sempat bertunas, dah mati...
sebab kurang siraman ksih syg...

oklah...straight to the point...maz in love now..
dengan saper, maz tak perlu gtau..
coz, maz tak mo dia susah t...
ironinyer, kitaorang baru jer kenal....maz tau banyak psal dia....
dari skit dia, kesihatan dia..tapi tak der lah sumer...dia lelaki yg pada maz sangt baik....
dah lama tul maz lupekan hal cinta2 nie..
so, maz tak mgerti sangt perasaan apa yang datang dlm diri maz nie...
kenapa nak jeles tak bertempat...nak sedey tak pasal2.....nak bad mood tiba2..

perlu ker maz alami sumer tu???
sedangkan dia sendiri blum tentu merasai apa yang maz rasa saat nie..
kata hati maz, apakah dia merasai bait2 kata yang terluah???
degupan jntung maz untuk dia...adakah dia mendengarnyer???enthlahh....tak brani nak berharap pada sesuatu yang tidak pasti....
tapi yg maz pasti Allah memang dah beri maz peluang kedua untuk mengenali dia...
mendlami diri dia seadanyer..

mcam ayat dalam cite syurga cinta tu...
yat tu dituturkan oleh Heliza kepada Awal "Allah menentukan jodoh yang terbaik buat umatnyer, sy sebagai hambanya hanya berserah dan bertawakal agar diberikan oleh Allah jdoh yang terbaik untuk sy"....

Cinta msa berkapel tu belum tentu menjamin cinta tu berbahagia..
tapi maz tak bermaksud, cinta korang tak kekal sampai jinjang pelamin..smpai anak cucu, smpai akhir hayt..

cume maz dah tak percya nak kapel2 nie...
bagi maz skang, maz mencari seseorang yang ada kualiti lelaki idaman maz untk dijadikan suami...
n maz nampak kualiti2 itu sumer pada diri dia..
biarlah orang nak kta maz ni muda ag nak fikir pasal cinta,kahwin, tapi kalau sampai serunye nanti, usia bkan penghalang.
Yang penting kita tau tanggungjwb yang terglaz kat bahu kita...
maz tak pkir nak berkapel, coz maz mengharpkan perkwinan dengan orng tersyang ckup untuk menerbitkan perasaan cinta tu....
Amin~~

ckuplah untuk hari nie..
kalau ada citer baru, maz akan post cepat2 untuk pembacaan korang...
sila2 komen k???


3 comments:

Anonymous said...

waahh3!!!
berbunga2 ayt maz..
best la bce..
touching pown adewr gak..
keep it up leyh..^_~

FiRsYa MeLisSa said...

of coz maz akan sentiasa wat cam nie..
kalau ramai yang suke..

Anonymous said...

whoa sis
sadis tol ayt nih
taching2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...