March 13, 2012

Broadcare Event: ERAT

Assalammualaikum semuaaaaaaaa....

Ya Allah.. Lama giler kot maz tinggalkan blog.. Banyak sangat sawang sampai tak terkata dah.. Hehehehehe

Sebenarnye maz minggu lepas pergi PULAU PANGKOR.. Event khidmat masyarakat.. Seriusly memang tak pernah pergi pulau pangkor.. So maz rase ini peluang yang tak patot maz lepaskan sebab bayaran cuma RM50 sahaja ke sana selama 4 hari 3 malam... 

Maz rase kalau maz tak grab peluang tu, memang sampai ke sudah maz tak merase kesusahan hidup nie.. Budak-budak kat sane bukannye loaded-loaded cam kite.. Ade yang duduk dengan mak ayah, ade jugak yang duduk dengan nenek.. Ade yang rumah batu, ade yang rumah kayu tinggal nak roboh..

Maz diberi peluang untuk mendekati adik-adik di SEKOLAH RENDAH SRI PANGKOR.. Comel jer tengok muka-muka diorang.. Tak macam kanak-kanak kat bandar.. Muka mereka sangat-sangat innocence.. Rase macam nak nangis bila cerita kat korang nie.. Tapi itulah hakikatnya. 

Kehidupan adekalanya di atas.. adakalanya di bawah.. Bila kitaorang mintak diorang buat apa-apa.. Sikit pun tak merungut.. Yerlah budak-budak kan.. Laju jer.. Siap rela hati kutip sampah dalam longkang padahal kitaorang tak suruh pun.

Pastu buat ice breaking.. Kanak-kanak kat situ, mungkin diorang kurang outspoken macam kanak-kanak di bandar.. Tapi mereka sangat-sangat baik.. Dan paling best, ade setengah dari mereka yang siap ade FACEBOOK lagi tuhhh.. hehehehe

Dan paling maz terkejot, dialek yang mereka gunakan bukanlah macam Usop Wilcha dalam Hantu Kak Limah Balik Rumah iaitu dialek Perak.. Tapi menggunakan dialek utara.. Contoh, "hang", "sampoh".. 

Lagi dua group diberi tugasan cat+betolkan rumah dua orang mak cik yang dipilih dalam usaha kitaorang pelajar penyiaran UITM SHAH ALAM membantu dan memberi semangat untuk keluarga tersebut meneruskan kehidupan diorang.. 

"Bukan senang untuk jadi SENANG.. Tetapi bukan juga susah untuk jadi SUSAH"..

Jalan kehidupan kita ni berbeza.. Ade yang bertuah diberi kehidupan yang dipenuhi warna-warni.. Tetapi ade yang tidak bertuah terpaksa melalui liku hidup yang perit untuk berada di puncak.. Tapi bukan semua berakhir dengan kejayaan.

Maz rase sampai sini je.. Insya allah maz akan update lagi.. Dengan lebih banyak gambar.. Hopefully korang tak muntah hijau depan laptop korang.. Hopefully ade lagi aktiviti cenggini.. Maz nak join, join n joinnnnn.. aminnnn!!

*pemandangan pantai di pulau pangkor.. wuuu.. rinduuuuuuu!

6 comments:

pink said...

Waaaaaaaaaaa bestnya pulau pangkor !!!! ;)
Kak maz makin hari makin cantik lah! ;)

Unknown said...

bestnyer g pngkorr hihi

bubbye said...

heeee.sebab pangkor dekat dgn area utara.saya duduk kat pantai remis.org2 pantai remis(30minit ke pangkor) pun cakap dialek utara. =)



http://norbaishatul.blogspot.com/

haffizmohdnoor said...

wah..bestnyerr :)

azzahoney said...

melawat sini.:) lawa maz makeup.:)

mimieux said...

besa pi pangkor time kecik2 dulu ja..lanih dak dahh..ahhahah..teringin nak pi laaa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...