September 5, 2011

Percaya Diri Sendiri Dan Kecantikan Dalaman Anda

Hai.. Selamat petang semuaaa! Sekarang nie memang ramai betol yang nak jadi cantik.. Yerlah! Saper yang tak nak jadi cantik. Paling tidak pun nak badan kurus, tinggi 170cm, kulit licin cam bawang lepas kupas kulit, bibir mungil ala-ala megan fox, hidung tinggi, mata bundar bulat-bulat, rambut ikal mayang [orang tak main dah ikal mayang nie.. semua nak rebonding lurus jer lahhhh.. zaman biler tah kau nie!]

*sumber google -bapak payah mencari gambar yang elok sket.. perghhh!

Tapi manusia tak pernah ada yang puas dengan fizikal masing-masing. Tulah sebab wujudnya pembedahan plastik lah, suntikan botox lah, itulah inilah.. Bagi membetulkan mana yang kurang berpuas hati supaya sama dengan apa yang diidamkan. Ingat sikit, apa yang Tuhan cipta tu sememangnya ciptaan terbaikNya.. Kenapa masih ade yang cuba mengubah? Korang memang cantik tau. 

Bertuah sangatlah kalau korang lahir cukup sifat, tanpa apa-apa kecacatan kekal baik kat badan mahupun muka. Ade tu kat muka berparut kekal, tanda lahir yang tak boleyh dihilangkan.. Kalau nak keluar pun segan.. Korang memang patot bersyukur bila korang dilahirkan cukup segalanya.. Pedulikan mata sepet ker, gigi jarang ker, hidung kembang semangkuk.. Sebab tu lah yang buat korang nampak lagi cantik. Cantik di mata ALLAH itu lebih menawan. 

Maz pun tak cantik. Maz tak pernah sempurna.. Tapi ciptaan Allah untuk maz tu sangat-sangat maz hargai. Sekurang-kurangnya maz masih punye dua mata untuk melihat, telinga untuk mendengar, hidung untuk menghidu, bibir untuk tersenyum, lidah untuk merasa dan tangan serta kaki yang cukup semuanya..

Kalau rasanya korang masih kurang yakin dengan diri sendiri, maz ada satu lagu untuk korang.. Maz selalu rasa lagu nie merupakan pembakar semangat untuk terus yakin dengan diri sendiri. 

Be urself atta girl! You can do it. Trust yourself..

Till then, bubyeeee [tetibe terspeaking pulak.. hehehe]


listen to this song:





Trust your inner beauty dear.. Muaaaahh!!!





Klik nuffnang kat bawah header, nak beli kereta kebal :)





P/s: Artis korea suka wat pembedahan plastik.. Jangan cepat percaya kecantikan mereka.. Siasat dulu yer :)

3 comments:

shuraiya said...

kak!
akak memang cantek..sangat jelezz...hehe
btw saya da tkar template..thanx pesan tu...:)

NuR 'aQiLaH said...

itew pown rasew rendah diri cangat2 sbb itew demok. huwaaa

gedix tol ayat. haha


nak mekap mekap pon rasa rendah diri.
maaaaaak T_T

gadis said...

:') sgt suka post yg ini :D mashehh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...