June 30, 2011

My Wedding Inspiration Look Tutorial Make Up

Assalammulaikum ..... Sihat tak hari nie?? Mesti sihat keyh. Sebab maz nak publish tutorial mekap nie. Mesti ade antara korang yang tertanya-tanya naper dah lama tak publish kan? Maz busy sket lately..

Dan maz mintak maaf sangat-sangat coz hanya mampu publish tutorial gambar jer. Insya allah dalam masa kurang 3 minggu nie maz akan mula wat tutorial video. Sebabnya dengar-dengar cerita, ayah maz dah berbesar hati nak pasang internet yang lagi power dari maz guna sekarang. Yahoooo!!!

Kite tunggu dan lihat je yer. Hope ade lah. Aminnnn.. So tutorial hari nie adalah mengenai pengantin.. Kenapa yer dengan maz sekarang? Asyik post pasal pengantin jer? Demam pengantin ke ape?? Mungkin ya dan mungkin juga tidak.. hahahaha.. Meyhlah kite teros terjah tutorial

MY WEDDING INSPIRATION LOOK

1. Pertama sekali macam biasa, pakai lah foundation dan juga concealer untuk menutup parut cela dan juga mata panda korang yer.. Maz pakai supra code 4w.



2. Untuk mata, jangan lupa sapu eye primer dulu untuk bagi warna eyeshadow tahan lama dan vibrant. Kemudian sapukan highlight putih hingga ke tulang kening..


3. Untuk outer V, maz sapukan warna turquoise macam dalam gambar. Bahagian tengah maz biar kosong dulu..


4. Ambik warna hijau biru laut then sapu kat bahagian yg kosong tu. Tapi jangan sapu sampai hujung tearduct. Sikit jer.. Tearduct biarkan kosong. Jangan lupa blend segala harsh edges yer. 


5. Untuk hasil berkilat macam nie, maz guna pigment warna sama dan sapu nipis-nipis di bahagian tengah mata tu. 


6. Sapukan warna yang sama untuk bawah mata.


7. Pakai celak atau pun eyeliner dan buat cat eyes hingga hujung mata. Tak perlu panjang sangat. Sikit pun dah oke. Untuk waterline, maz pakai celak putih.


8. Pakai bulu mata palsu yang lebat dan lentikkannya.. Siapppp!!! Untuk lipstick, maz pakai warna nude. Jom tengok finishing look






Dah siap punnn.. Selamat mencuba yer semua.. Muaaaahhh!!

4 comments:

suha said...

cantik!(^_^)

tp cik suha tak berminat ke arah mekap hehe

Nurul Mazni Sawal said...

@suha: hahhaa.. tengs dear.. its oke.. nanti kwin awak kene mekap gak.

harrazdani said...

comeyyy oooo.....;)

Liza @ Adzriel AB said...

kak liza suka... tapi selalu tak menjdai.. he..he..

http://adzriel.blogspot.com/2011/07/pipi-yang-makin-membulat.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...