June 18, 2010

FLU-FLU FLAWLESS

[tajuk entry merepek lagi]
Selamat Berjalan2 Pada Blogger yang sedang berblogwakalking dan selamat petang pada yang sedang duduk-duduk sajer  sambil berblog, minum petang sambil berblog, layan anak-anak sambil berblog, tengok televisyen sambil berblog n lepas hajat kemas rumah sambil berblog biler rumah dah penuh sawang!!! WUUUUUU.. Yang penting kena berblog lah, baru leyh baca entry saya nie. Waahahahaha!!!!


Sebenarnye saya agak tension petang nie sebab dari semalam lagi selseme saya ni tak mo berhenti... 
Tulah kelemahan sistem antibody badan saya.... Saya susah nak kena sakit yang teruk-teruk macam demam ker, sawan ker...Eyh! Tu bukan~ Tapi paling senang kena selseme atau dalam bahasa Inggerisnya FLU.... 


Paling selalu kena times balik kampung lah.. Kali ni kena sebab saya gatal nak pakai minyak wangi malam tadi..Konon-konon nak cuba minyak wangi mak cik. Hambik ko!!! Sekali minyak wangi tu punyer bau menusuk giler hidung saya nie~ Sampaikan sekali sembur, dengan saya-saya sekali bersin. Fuyooo!!! Ni baru gempak~


Kawan-kawan semua suwoh makan ubat. Tapi orang kalau dah degil cam ayat dlm cerita P. Ramlee tu, "batu jugak ada dalam kepala!", tak der maknanyer nak sentuh ubat nie.. Jeling apakan lagi. Bila dah teruk sampai bersin bagai hidung dan mulut-mulut ni rasa nak tercabut, baru lah sibuk nak cari ubat dan minyak angin. Padan muka ko!!! [padan muka sayalah..huhuhu]


Ada sedikit info yang saya nak kongsikan pasal selseme nie. Korang leyh try click kat SINI!! 
[rajin-rajinkanlah diri klik yer kalau nak tau... mana tau info ni berguna untuk korang. Jangan malas!! Hehehe]


Yang paling haru, saya mintak tisu kat adik saya.. Tapi yang dia bagi bukannya tisu muka tu, tapi tisu kesat yang buat alas makanan bergoreng, yang guna untuk bersihkan dapur..Owh tidak!! Tisu tu ko bagi aku??? Dahlah tisu tu kesat. Memang kasi merahlah hidung saya.. Baik ko bagi aku kertas pasir jer.. Kasi hilang terus hidung nie.. [erk!!! cm ner rupa tanpa hidung yer??]
Sampai sini jerlah membebel...Seronok gak membebel sambil tahan air hidung ni dari mengalir.. Hehehee.. Geli ker?? Alah..Korang pun pernah jer macam tu kan.. Rilex n chill jerlah~
:)


Okelah..Jumpa lain entry.. Nak fikir cara nak bersihkan hidung saya dari kuman-kuman ni semua.. Mungkin kena bukak dulu hidung ni kot n bersih pakai berus... Hahahahah!!!!


Little Love Always: FIRSYA MELISSA
*Q:asal ko jadi pengotor ni mazni??
J: Sekali ssekala apa salahnya... 

2 comments:

nabilah_2908 said...

kesian dia...

if teruk sngt...pergi la klinik..dptkn ubt...ha..kejap jer selsema tu akan hilang...

take care dear...get well soon.. :)

p/s : ada tag utk kamu... :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
20 THINGS ABOUT NABILAH

FiRsYa MeLisSa said...

tapi org kata tak der ubat untuk selseme...
urm...alhamdulillah hari ni dah oke sket...eheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...