September 4, 2011

ALFATIHAH BUAT WIRA NEGARA YANG TERKORBAN

Assalammualaikummm..!! Alhamdulillah. Maz dah pun selamat sampai di KUALA LUMPUR. Rindu betol. Padahal tinggal dua minggu jer. Tapi maz lebih rindukan suasana kampung walaupun kadang-kadang semak dengan benda lain [jadi biler terlalu ramai sedara balik kampung] *giggles!

Beberapa hari lepas kita dikejutkan dengan berita kematian jurugambar BERNAMATV, allahyarham Noramfaizul Mohd Nor yang maut akibat terkena tembakan curi di Somalia.. Sedih bila dengar berita camtu.. Lebih menyedihkan bila arwah ke sana atas tujuan bantuan kemanusiaan sambil membuat liputan.. Kawan yang bersama arwah Aji Saregar Mazlan yang juga jurugambar TV3 hanya cedera biasa jer..

*sumber utusan online


Maz pasti ramai blogger yang dah cover pasal nie kat blog mereka. Tak guna kalau nak marah "mereka" yang lepaskan tembakan curi tu. Lebih penting sekarang adalah menyedekahkan al-fatihah untuk arwah. Perginya arwah sebagai wira negara takkan kita lupakan.

Kalau keluarga arwah reda dengan pemergian beliau, kite juga harus reda menerimanya. Pasti akan ada pengadilan yang tegas buat si penembak curi.

Untuk keluarga arwah, saya mewakili seluruh rakyat malaysia mengucapkan SALAM TAKZIAH buat keluarga allahyarham NORAMFAIZUL MOHD NOR yang meninggal dalam kejadian terbabit. Semoga arwah tenang di atas sana. Aminnn.. Sama-samalah kita sedekahkan al-fatihah buat arwah.


Lagi berita di: UTUSAN MALAYSIA ONLINE




P/s: Allahyarham Noramfaizul Mohd Nor disifatkan sebagai wira negara yang sebenar oleh Dato Sri Najib Tun Razak..

1 comment:

shazmir said...

kesian kan..die berjuang utk kita semua..

btw awk comel lah..pandai makeup...cantik..

xyz4mir.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...