April 21, 2011

BEAUTIFUL TURQUOISE TUTORIAL MAKEUP

Assalammualaikum semua...

Alhamdulillah. Lega!! Upload gambar hari ni cepat pulak kan. Maka, dengan itu, saya nak kongsi dengan korang semua tutorial baru saya nie. Tutorial ni diberi nama BEAUTIFUL TURQUOISE....

Kalau perasan, warna turquoise ni macam tengah in jer sekarang kan? Mana-mana pun kite tengok banyak pengantin yang guna warna ni untuk pelamin diorang. Haaaaa.. Secara tak langsung, mekap yang saya buat nie bukan hanya untuk pergi berjalan, atau kenduri kawen jer. Malah untuk pengantin jugak jadikan contoh kalau diorang nak request mak andam diorang buat macam yang saya buat. Hahaahaha..

Tak mo cakap banyak.. Meyh saya terangkan step satu persatu.. Sila fokus yer

1. Siap-siap pakai foundation seluruh muka, eye primer untuk bahagian mata, concealer untuk tutup noda dan cela dan tutup dengan two way cake powder keyh.. [pakai lens kalau perlu]

2. Sapukan warna light turquoise kat bahagian mata. Hanya separuh sahaja.

*step number 2. Klik untuk tumbesaran

3. Kemudian sapukan highlight di tulang kening hingga hujung alur mata atau tearduct

*step number 3. Klik untuk tumbesaran

4. Perasan tak ada kosong antara warna light turquoise dengan highlight tu? Okeyh. Kat situlah korang akan letak warna turquoise yang lebih gelap untuk effect dramatik. Buat ikut bentuk bulan sabit terbalik yer. 


 *step number 4. Klik untuk tumbesaran

5. Kemudian, dah siap tu, pakai liquid eyeliner. Sapu nipis-nipis dan dekat ngan alis mata. Buat cat eyes sikit kat bahagian hujung. Jangan lupa sapukan bawah mata dengan warna turquoise yang sama.

*step number 5. Klik untuk tumbesaran

6. Kepit bulu mata dalam kiraan 10 dan pakai maskara. Lepas tu, ambik bulu mata palsu, potong suku letakkan cuma di bahagian hujung kelopak mata sahaja.. Sebab kita nak bagi nampak effect natural sahaja. Macam nie:

*step number 6. Klik untuk tumbesaran


Untuk korang lebih faham macam mana rupa cat eyes yang saya buat tu, boleyh tengok gambar nie:


Saya ada buat shading gak untuk pipi dan hidung. Tapi tak tunjukkan kat sini.. Untuk tutorial akan datang, saya buat yer. Akhir sekali, pakai pemerah pipi dan lipstik warna nude. Kenapa saya pakai warna nude untuk lipstick?? 

Sebab ia akan seimbangkan lagi mekap. Kalau mekap mata dah berat, jangan pakai lipstick yang terang jugak. Nanti korang jadi macam clown pulak.  

Meyh kite tengok finishing look dulu yer.. Hehehehe





So, macam mana? Dah dapat sikit-sikit idea untuk keluar berjalan atau photoshoot mungkin? Kalau ada sebarang soalan, boleh jer tanye kat sini yer.. Hingga itu, bubye semua!! Love u alls!!


Penulis Malas yang Penuh Cinta dan Cita-Cita itu SAYAAAAAA.......!!!


P/s: Mekap inspirasi dari video terbaru MICHELLE PHAN bersama PROMISE TAMANG PHAN: PROM NITE. Boleh search kat youtube yer. 

5 comments:

PinKy MoMMa said...

sis pun suka michelle..
pandai kan dia ;)

btw..sis sukaaaaaa turqoise..
nmpak sexy ;)

::Budak Degil:: said...

wah...biru..i like...

Nurul Mazni Sawal said...

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥: tulah.. look sexy kan kak?? hehehe. suke sangat~

Nurul Mazni Sawal said...

::Budak Degil:: : me too dear. ngeee

Najah SHakiLa said...

Lawa make-up mata 2 syg~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...