January 30, 2011

AKU MASIH DARA


Uiks!!! Apasal? Korang terkejot ker? Tiba-tiba saya letak gambar then letak caption macam tu kan? Ape masalahnye?? Its just a confession. Bukan sebab tak tahu malu keyh. Ada sebab kenapa saya guna gambar sendiri dan letak caption macam tu. Guys, dun think others if u dun read the rest of my entry.

Okeyh, berbalik pada gambar dan caption yang agak terang lagi bersuluh tu kan, bukan ape. Saya baru sahaja selesai menonton filem Aku Masih Dara tajaan mak cik saya kerana sudi membeli DVD tersebot sebab malas nak langgan ASTRO FIRST. *At least DVD leyh ulang tengok banyak kali dan hasilnye korang gak yang puas hati dari tayangan kat tv yang hanya 2 hari then kene bayar rm15. tak berbaloi beb!

*gambar dari GOOGLE

Disebabkan terkesan dan agak terpengaruh dengan filem tersebot, maka terkeluarlah status di facebook saya yang berbunyi seperti ini:

"Betol ke DARA or VIRGINITY tu dah tak penting pada zaman sekarang? 
Pendapat korang???"

Wall post ni telah dipostkan oleyh saya pada hari sabtu pada pukul 4.48 petang. Habis-habis tengok AKU MASIH DARA, teros post macam tu. Dan komen-komen yang dapat pown memang boleyh tahan. *Sory guys. Saya tak print screen komen-komen tu.. Juz copy and paste it here. Okelah tu kan? Pemalas?? Yes! i am!! Bhahahaha!!


Antara komen-komen yang saya rase best dan telah memberi jawapan bernas adalah seperti berikut:

MEREKAdalam Islam..penting!!


MEREKApenting ouh!!! ni msti ko tgk citer aku masih dara an?? hehehe.... 


MEREKAspe kte x pnting..pnting lah...tu bg adek..x tau lah org laen..


MEREKAalollllll.. what's with this status??? who's gonna say ur virginity is not important.. the ans is obviously yes.. n in fact it worth someone you call husband.. what a poor if ur husband is not the one who break it.. tke a very fine n good care of it for us!


MEREKAtapi yg penting sekali hidup nak dpt keredhaan dari Allah swt.. fikir2 la.. status dara or tak ... tepuk dada tanya IMAN msing2...


dan MEREKAtapi lelaki zaman skrg x mmdang pada dare lagi aku rse...
mna2 laki yg aku taye keiklasan n kesetian yg penting~~
hurmm ntah la senset skit blew ktew sentuh pasal virgin x virgin nie...
tapi sbgai prompn ktew kna jage diri n maruah bak kate mak aku dare 2 kena jage elok2 n istimewa utk suami saje ianya adlah mahkota wanita~~

(tulisan warna PINK ialah pengkomen gegurl, dan tulisan warna BIRU adalah pengkomen lelaki)

Terima kasih buat yang telah mengomen di wall post saya.. Jadi konklusinye disini, dara itu penting kepada wanita itu sendiri kerana ia melambangkan MARUAH korang terutama apabila berhadapan dengan seseorang yang dipanggil SUAMI. Saya sokong semua komen-komen tersebot kerana walaupun kita moden, benda-benda cam ni takkan kita nak cetek ilmu pulak kan?

Kalau sudah HARAM, maka HARAM lah ia. Jangan korang nak jadikan HALAL pulak. Korang yang baca pun bukan budak-budak kecik, paham-paham sendiri maksod yang disampaikan.. Jangankan kerana nak ikot TREND kawan-kawan or TREND sekarang, korang sanggup abaikan perasaan mak dan ayah korang yang selama ini cukop menjaga korang. 

Mungkin bagi setengah orang, isu ini macam tak ade per-per pun. As long as korang tak jadi pelacor. Coiiii!!!! Janganlah cakap macam tu.. Ada sesetengahnye yang tak der dara kerana sukarela dan ada jugak yang terpaksa. Benda macam ini isu yang sangat-sangat sensitif dan sampai bila-bila pown kalau tak dibicarakan, kita takkan terfikir bahawa "isu" sebegini sebenarnye penting pada kita walaupun korang akan dituduh ketinggalan zaman sebab masih ada dara. 

What for korang nak jadi moden tapi agama korang jahiliah??? Fikirlahh sendiri. Tepok dada, tanya HATI. Kerana HATI adalah raja bagi tubuh korang. END DISCUSSION. WASSALAM. 

2 comments:

Nabila Syazwany said...

setuju kalu lah dara tu dah xdew..seolah2 mahkota tu ilang selmanya dlm hidup ney

Nurul Mazni Sawal said...

betol tu dear bella~ perkara ni penting kepada kita para wanita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...