November 10, 2010

Michelle Phan dan Saya

*** Sila pedulikan entry yang ayatnye agak mengelirukan. entry ni sepatutnye 3 minggu lepas saya post. tapi disebabkan tak boleyh nk upload gambar dan ketika itu buzy dengan final exam, saya tangguhkan hingga ke hari nie. Inilah hasilnye biler malaz nk taip balik. hik3~~
Salam semua!! Either my follower or my silent follower... Hik3~~
Saya tau lama sangat saya tak update apa-apa pun kat blog. Maaflah semua! Nama jer ada blog tapi sikit pun tak peduli.. Kalaulah blog ni boleh bersuara, agaknye dah lama blog ni minta clash dengan saya! Ahakz!!! Mana taknye, dulu bila orang lain sibuk berblog, saya pun sibuk berblog gak. Alasannye "dah pandai mengarang, buatlah blog!". Pastu blog terabai macam tu jer. apa cerita sekarang???? Hik3... Jawablah sendiri!

Lupa pulak!! Selamat pagi semua!! Saya tak boleh nak tido sebab sepatutnye waktu-waktu macam ni saya study.*kononnye!! Tapi kata-kata cuma sekadar di bibir. Buku ke mana, MUKABUKU yang ditatapnye! Hampeh3~~~ Agak2 boring dengan fb, saya beralih pulak ke youtube. Yeah~ Youtube!! Agak lama tidak menonton tutorial make up dari seseorang yang sudah lama saya memfollownye(apa punye bahasa nie?!) tapi tak subscribe channel dia pown..

MICHELLE PHAN.Itulah benda pertama yang saya search kat youtube sekarang. Tau kenapa?? Saya ni pun salah seorang dari makeupholic gak. Sekadar belajar untuk tambah skill yang ada. First video yang saya tengok, Michelle Phan buat tutorial make up untuk Lady Gaga Music Video: Poker Face... Asian face, very cute n very adorable! (psssssttt! sy suke dengar suara dia!)

Maka dari tutorial-tutorial make up yang dia buat, adalah seberapa ilmu yang dapat saya ambik sikit sebanyak*owh!! skemanye ayat ku! Betol-betol suke tutorial make up. Korang jangan fikir dia juz buat tutorial make up jer tau. coz dia juga bagi tips untuk kecantikkan, how to save ur money in beauty stream n macam-macam lagilah!!! Video terbaru yang Michelle Phan update: Elegant Masquarade from Lancome.

Agak-agak korang tak taulah saper Michelle Phan ni, korang leyh view fan page dia kat facebook---->Michelle Phan or search nama dia kat Youtube... kat bawah ni saya tunjuk kat korang gambar2 dia yang for me, sangat2 adorable!!!

Gambar ni dari Video Elegant Masquerade.
Apa korang tenung tu?? Tenung mata dia sudah!! :)




 Cantik tol dia nie?? ahakz! tomel~

Semenjak dua menjak nie, saya pulak dah terikut-ikut mekap Michelle Phan nie. Walaupun mekap saya tak sebanyak dia punyerrrrr, saya juz guna apa yang saya ada dan aplikasikan apa yang MP ajar. Wooohoooo~~~!!! seronot rasenye!! Gambar saya yang atas sekali tu, hasilnye dari tunjuk ajar MP lah. KOrang leyh check Video Michelle Phan-Aurora..

Yang bawah nie pun inspired dari MP gak. Video elegant masquarade. waaa3333!!!  


Korang kalau shuke mekap, apa ag. Pergilah rajin-rajinkan diri menjengok page dia n video dia sekali keyh? tak rugi pown!! Muahahaha.. "Hope u enjoy with this tutorial, Good Luck!".Ayat yang selalu MP sebut di akhir video...

Okelah... Daaaa~~~

5 comments:

Pearl said...

yeah! ade jugak subscribe die. chantek3.

patutla mazni maken chantek skrg ni.
ehehehe. take care ;)

Nadd said...

nad pon suke gile tutorial MICHELLE PHAN ni.
gojess je.
gamba ni *klik* nad tgk tutorial die ah.
jd tak? huhuhu~

Nurul Mazni Sawal said...

fateha: MP mmg cntik..sgt2...
mazni cntik skang??biasa jer kak..

nadd: cntik yunk...bleyh perbaiki ag tu..
btw, yang mata besar tu pakai computer generated kan?

Megat Mohd Akmal said...

hahha..kn i dr dlu g suggest u michelle phan..btw, she vietnamese tw..lol

Nurul Mazni Sawal said...

megat: thx lolz~
mmg minat same MP dari dlu sampai skang. skang jer kurang nk view video dia coz buzy dengan contest.hehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...