January 8, 2012

Impian Biar Sampai Ke Angkasa Biru

Assalammualaikum semua..


Apakah impian korang selama korang hidup nie?

-nak beli kereta idaman hati?
-nak kahwin dengan kerabat diraja? [tetiba nyanyi lagu "aku nak kahwin dengan anak raja..hahaha]
-nak bukak perniagaan sendirian berhad?
-nak jadi isteri solehah atau suami yang soleh?
-nak bawak mak ayah pergi haji selagi mereka masih sihat?

Banyak sangat impian.. Terlalu banyak sampai tu ade yang merepek-repek bak kata ELFIRA LOY, Mimpi Biar Sampai ke Bintang.. Adakah impian juga satu mimpi? Mimpi yang akan terlaksana kalau korang ade keinginan dan usaha.

Maz selalu pegang kata-kata ni... sekali kita melangkah, jangan jangan terfikir walau sekali untuk toleh kebelakang.. Sebab siapa kita di masa lalu dah tak penting.. Siapa kita di masa sekarang yang LEBIH PENTING.


Percaya pada diri korang.. Korang kene yakin bila korang dah buat keputusan. Jangan ragu-ragu dan jangan putus asa..

Kalau tanyekan pada maz, impian maz memang banyakkkkkk.. Tadi sibok-sibok maz kemas shelf atas meja belajar coz nak kurangkan semak.. terutama semak di pandangan mata [hihihihi].. Maz terjumpa diari lama maz.. Belek punya belek, terjumpa list impian maz..

Kalau maz cakap mesti korang tak percaya.. Sebab masa tu maz tak nampak lagi yang maz akan pilih kerjaya jurusolek nie.. Dan dengan kerjaya nie, maz dapat pergi sana sini.. Alhamdulillah..

Dalam diari tu maz tulis yang maz teringin nak bukak perniagaan tudung sendiri dan buat handmade tudung dengan jenama sendiri. Tapi nampaknye tak terlaksana.. Sebab rezeki maz bukan ke situ.

Banyak lagi.. Sebenarnya banyak sangat impian maz yang tak tercapai lagi.. Paling penting, apa yang maz buat maz harap mendapat restu dari keluarga dan mendapat keredhaan ALLAH..

Terima kasih buat semua yang banyak beri kata semangat.. Sebab maz masih baru dengan dunia luar.. Bak kata lecturer maz, 'dunia luar sana lebih mencabar, lebih menakutkan.. Awak rasa awak dah bersedia?'....





YER!! MAZ DAH BERSEDIA! 

4 comments:

Magic Chic said...

hi Maz, bile buat wishlist mmg senang tapi nk mencapainya perlukan komitmen yg berterusan...kita merancang Allah menentukan~

nuerule areyin said...

moga semua impian tercapai ye

Nurul Mazni Sawal said...

@Magic Chic: betol tu dear.. memang susah.. tapi kalau kita nekad.. insya allah boleh dicapai.. amin

Nurul Mazni Sawal said...

@nuerule areyin: tengs areyin :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...